Vanochtend sprak ik hem tijdens een wandeling in het bos, een geplande intake en kennismaking. Een ondernemer met een eigen accountantskantoor. Hij vertelde dat hij geschrokken was van een klant van hem, die in een flinke burn-out was beland. Toen deze klant zijn stress symptomen vertelde, schrok hij, want hij had deze symptomen zelf ook. Hij wilde nu een intake met mij om te kijken of hij een burn-out kon voorkomen. Want eigenlijk had hij niet in de gaten dat het met hem zo slecht ging, de stress symptomen van de klant waren een echte wake-up call voor hem.

 

Meer dan 60 stress symptomen op een rij

 

Wat zijn eigenlijk symptomen van stress? Het zijn signalen van jouw lichaam en geest die deze afgeven, als richtingaanwijzer dat je moet stoppen. Rust moet nemen. Heb jij meer dan 3 dingen die je hierin herkent? Het is dan goed om hier mee aan de slag te gaan of het in ieder geval verder te onderzoeken. Neem gerust contact met mij op voor een gratis en vrijblijvende intake.

  • Veel piekeren en malen
  • Kort lontje
  • Slecht inslapen
  • Niet goed doorslapen
  • Je wordt niet uitgerust wakker
  • Drang naar suikers/snelle energie
  • Negatieve gedachten
  • Suïcidale gedachten
  • Afwezig zijn
  • Moeite met concentreren
  • Plannen en organiseren gaat moeizaam
  • Vergeetachtigheid
  • Angst- of paniekaanvallen
  • Kortademig
  • Hyperventileren
  • Hogere hartslag
  • Hartkloppingen
  • Spanning voelen in je lijf
  • Hoofdpijn
  • Migraine
  • Oorsuizen / tinnitus
  • Strakke kaken
  • Gespannen spieren
  • Stotteren
  • Duizeligheid
  • Wazig zien
  • Snel boos worden
  • Moeite met oriënteren
  • Dubbel zien
  • Moeite met afschakelen na het werk
  • Snel huilen
  • Moe zijn
  • Verward zijn
  • Slechter voor jezelf zorgen
  • Geen zin hebben in dingen
  • Minder geluksgevoel
  • Afgesneden voelen van jezelf
  • Depressief voelen
  • Snel angst voelen
  • Somber voelen of sombere gedachten
  • Snaaien en slecht eten
  • Weinig zingeving ervaren
  • Niks komt echt meer binnen
  • Je bent er wel, maar ook weer niet
  • Conflicten krijgen
  • Makkelijk ruzie hebben
  • Heel snel getriggerd zijn
  • Het leven niet meer zien zitten
  • Alles op de ander afreageren
  • Uitgeput zijn
  • Lusteloosheid
  • Stemmingswisselingen
  • Nek- schouder- en rugpijn of klachten
  • Tintelende benen of handen
  • Jeuk of eczeem
  • Darmklachten
  • Weinig zelfvertrouwen
  • Vermijding van mensen of situaties
  • Sterke behoefte aan controle
  • Alcohol, roken, medicijnen of drugs als verdoving/vlucht
  • Neiging tot hypochondrie / angst dat je een ziekte hebt

 

Coaching natuur met EFT

 

Van stress ervaren naar een nieuwe manier van leven

 

Jouw lichaam is ontzettend intelligent en geeft jouw allerlei signalen af. Je lichaam is gericht op overleven, jouw cellen willen leven en regeneren. Het is er helemaal op gebouwd om jou in te leven te houden. Als jij dus stress symptomen krijgt, krijg je eigenlijk een signaal van je lichaam dat je ergens in conflict bent met jezelf of met een situatie. Ergens volg jij niet de juiste richting voor jou. Je bent als het ware tegen de stroom in het zwemmen, soms bewust, vaak onbewust. Hier heb je dus wat werk te doen, ofwel bewustwording, of iets loslaten. Dit kan van alles zijn.

Al deze stress symptomen kunnen een ingang zijn, zijn een richtingaanwijzer richting een nieuwe manier van leven. Dat wil zeggen dat als leert wel weer met de stroom mee te zwemmen, dat stress geen grote rol meer speelt in jouw leven. Je gebruikt jouw lichaam als richtingaanwijzer. En volgt de signalen van je lijf. Je luistert naar je intuïtie. En gaat leven in plaats van overleven. Je luistert naar de stem van je hart.

Dat maakt dat jouw stress symptomen oplossen en dat je je weer vitaal en gelukkig voelt. Bruisend en energiek. En vol levenslust. Dat is wat je leert in het vitaliteitsprogramma A new way of living.

Vitaliteitsprogramma A new way of living

Om ervoor te zorgen dat meer mensen kunnen leren om beter om te gaan met stress symptomen, heb ik een online programma samengesteld. Het vitaliteitsprogramma is zowel blended als helemaal online te volgen. Je kunt ook online instappen en later switchen.

Dit zijn de 9 stappen naar jouw nieuwe manier van leven:

Module:

1: Een goede start door lichamelijk herstel en acceptatie
2: Jouw persoonlijke cirkel, grenzen en jouw plek innemen
3: Creëer jouw ritme, goede selfcare en verbinding met jezelf
4: Mindset, gedachten en overtuigingen transformeren
5: Jouw schaduw aankijken, je angsten transformeren
6: Verbinding, luisteren naar de signalen van je lichaam en intuïtie
7: Wie ben jij en wat is jouw unieke bijdrage
8: Het hele plaatje zien, leiderschap en loslaten
9: Borgen, goede keuzes blijven maken en blijven vertrouwen op je gevoel

Daarnaast zijn er een aantal bonuslessen die je kunt volgen namelijk:

Bonus:

1: Bewegen en Trainen
2: Leefstijl- en voedingsanalyse met plan
3: Start jouw dag met een ochtendritueel en val ’s avonds als een roos in slaap
4: Meditatie en veel meer (ademhaling, mindfulness)

Deze stappen begeleiden jou naar A new way of living. Hier zie je een video van de inhoud van het programma:

 

 

 

Meer informatie?

Op deze pagina kun je meer informatie vinden over het coachingsprogramma, online en fysiek. Ik ben ervan overtuigd dat deze manier van leren, blended, met online & offline jou helpen om de beste versie van jezelf te worden. Je kunt natuurlijk ook altijd een kennismaking plannen om de mogelijkheden te bespreken. Misschien zoek je hulp voor jezelf. Of je bent hr-manager en voor jouw bedrijf op zoek naar een vitaliteitsprogramma voor de medewerkers. Je mag me ook altijd een e-mail sturen via linda@lindahoogendoorn.nl.

Lieve groetjes, Linda

Vitaliteitscoaching

Leefstijl Selfcare Vitaliteit Waalwijk

Wil jij de 12 beste tips ontvangen voor een stress-vrij en vitaal leven?

Download hier gratis de 12 beste tips voor een stress-vrij en vitaal leven!

Je ontvangt naast de tips meteen praktische handvaten hoe je ze toe kunt passen.

 

Je ontvangt de tips in je mailbox. Het is belangrijk dat je via de e-mail nog akkoord geeft. Later kan je je ieder moment uitschrijven.